7.3 Online galerie

<< 7.2 Glitch art a tradiční instituce | Obsah | 7.4 Akademická akceptace glitche >>

Za zmínku však stojí i online kurátorské projekty, které se zaměřují výhradně na glitch art. Prvním je databáze při festivalu GLI.TC/H, která nabízí nespočet odkazů na volně dostupná díla na internetu. Činí tak ovšem velmi netradiční formou, jak už je u glitchartových projektů zvykem. Jednotlivé položky se totiž zobrazují v textové podobě v nekonečném kontinuálním toku, kterým může uživatel proplouvat a vybírat si, co jej zaujme. Vedle toho může svůj výběr omezit na čtyři kategorie (video, software, image a net), nebo vyhledávat podle klíčových slov, stačí zachytit probíhající zaškrtávací políčka, respektive vyhledávací pole. Veskrze však není možné celý korpus prozkoumat nějak systematičtěji. Online galerie se tak sama stává jakýmsi glitchartovým dílem, které jde proti běžným konvencím uživatelského rozhraní databáze tohoto typu.

O poznání uživatelsky přívětivější je zcela nový projekt Museum of Glitch Aesthetics spuštěný na konci června 2012. To, co se před zveřejněním jevilo jako běžná online galerie, se proměnilo v konceptuální projekt skupiny umělců v čele s Markem Amerikou, kteří se skrývají pod virtuálním označením The Artist 2.0. Ačkoli se nejedná o obvyklou přehlídku, rozhodně stojí za to sledovat, kam se tento projekt bude vyvíjet.

Glitch má své místo i v pravděpodobně největší online galerii digitálního umění Rhizome, kde je k dohledání pod tagy Glitch nebo Data-mosh, případně v samostatné sbírce Formalism & Glitch.

<< 7.2 Glitch art a tradiční instituce | Obsah | 7.4 Akademická akceptace glitche >>

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *